Publiczne Przedszkole nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Cz. Janczarskiego w Kluczborku
Jesteśmy przedszkolem z tradycją sięgającą ponad pół wieku. Szanujemy dorobek minionych pokoleń. Korzystając z doświadczeń stale się rozwijamy tworząc wizję naszej placówki. W przyszłość wkraczamy z postępem dostosowując się do potrzeb dziecka - Przedszkolaka XXI wieku. Panuje u nas wyjątkowo rodzinna atmosfera, którą tworzą wspaniali pracownicy i jeszcze wspanialsi wychowankowie.
Ramowy rozkład dnia.
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 8:00-13:00
Godziny pracy |
Czynności stałe dzieci |
Czas trwania (min) |
Gospodarowanie czasem dziecka. |
6:00-8:00 |
Schodzenie się dzieci. Zbieranie się dzieci w grupach łączonych. Zajęcia w zespołach indywidualnych, służące realizacji pomysłów dzieci, inspirowane przez nauczyciela oraz swobodne w kącikach zainteresowań, działania wspierające rozwój dziecka, praca indywidualna. Układanie planu dnia. Czynności porządkowo-gospodarcze. |
|
|
Zajęcia z podstawy programowej 8:00-8:30 |
Dowolne zagospodarowanie czasu przez nauczyciela- rozmowy indywidualne z dziećmi na dowolne tematy. Tworzenie małych zespołów do gier stolikowych, czynności organizacyjne przygotowujące do zajęć. |
30 |
1 |
8:30-9:00 |
Śniadanie. Czynności higieniczno-samoobsługowe- mycie zębów. |
30 |
3 |
9:00-10:00 |
Zajęcia dydaktyczne prowadzone przez nauczyciela wg wybranego programu wychowawczego przedszkola |
60 |
2 |
10:00-11:00 |
Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze w ogrodzie przedszkolnym, w parku, spacery, wycieczki itp. |
60 |
4 |
11:00-11:30 |
Zabawy dowolne dzieci- tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, inscenizacyjne, techniczne. |
30 |
1 |
11:30-12:00 |
Obiad. Czynności samoobsługowe i higieniczne. |
30 |
3 |
12:00-13:00 |
Odpoczynek poobiedni. Relaksacja. Higiena układu nerwowego. Dowolne zagospodarowanie czasu przez nauczyciela, obserwacje pedagogiczne, praca z dzieckiem zdolnym, praca wyrównawcza, utrwalenie poznanych w ciągu dnia treści podstawy programowej. |
60 |
3 |
13:00-13:45 |
Zajęcia poznawczo- wychowawcze ( zespołowe, grupowe), cykliczne zajęcia wynikające z realizacji planu pracy z wykorzystaniem metod: -Metoda Dobrego Startu- wg M. Bogdanowicz -Dziecięca Matematyka – wg E. Gruszczyk- Kolczyńskiej, - ruchowe rozwijające – wg W. Sherborn - zajęcia teatralne, -zajęcia profilaktyczne, - zajęcia grafomotoryczne, - zajęcia rozwijające aktywność twórczą, - realizacja projektów, - zajęcia sprawnościowe i ruchowe. |
|
|
13:45-14:15 |
Czynności przygotowujące do podwieczorku. Podwieczorek. Czynności przygotowujące dzieci do wyjścia do ogrodu: - czynności fizjologiczne, - ustalenie zasad zabaw w ogrodzie, - określenie części garderoby adekwatnej do pogody. |
|
|
14:15-15:00 |
Zabawy w ogrodzie: - swobodne zabawy z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych i sprzętu sportowego, - prowadzenie obserwacji przyrodniczych, doświadczeń, - gry i zabawy sportowe (zespołowe, grupowe, międzygrupowe) |
|
|
15:00-15:45 |
Zabawy wg potrzeb dzieci: konstruowanie budowli z klocków, gry stolikowe, ćwiczenia grafomotoryczne, zabawy w kole ze śpiewem, zajęcia plastyczne w różnych technikach, zajęcia z terapii logopedycznej w grupie. |
|
|
15:45-17:00 |
Podsumowanie dnia, ustalenie tematyki na następny dzień. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich potrzeb i możliwości rozwojowych, zajęcia z Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Zabawy w kącikach edukacyjnych lub w ogrodzie przedszkolnym. Czynności porządkowe. |
|
|