Publiczne Przedszkole nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Cz. Janczarskiego w Kluczborku
Jesteśmy przedszkolem z tradycją sięgającą ponad pół wieku. Szanujemy dorobek minionych pokoleń. Korzystając z doświadczeń stale się rozwijamy tworząc wizję naszej placówki. W przyszłość wkraczamy z postępem dostosowując się do potrzeb dziecka - Przedszkolaka XXI wieku. Panuje u nas wyjątkowo rodzinna atmosfera, którą tworzą wspaniali pracownicy i jeszcze wspanialsi wychowankowie.
Trening Metodą Krakowską:
neurobiolog, terapia funkcji poznawczych
Zajęcia Treningu Metodą Krakowską w Publicznym Przedszkolu nr 2
z Oddziałem Integracyjnym objęto 4 dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Proces treningu przebiegł prawidłowo, praca opierała się również na współpracy
z rodzicami. Rodzice otrzymali programy ćwiczeń do pracy w domu.
Celem Treningu Metodą Krakowską była stymulacja funkcji poznawczych.
Zajęcia odbywały się systematycznie a dzieci chętnie w nich uczestniczyły. Podczas zajęć
wiele uwagi poświęcono na: stymulacje słuchową, stymulacje naśladowania mowy ze
wsparciem gestów artykulacyjnych, programowanie języka, symultaniczno - sekwencyjna
nauka czytania, stymulacje funkcji wzrokowych, stymulacje funkcji motorycznych
i manualnych, stymulacje lewej półkuli mózgu, stymulacje pamięci, stymulacje zabawy,
ćwiczenia kategoryzacji, kształtowanie myślenia przyczynowo - skutkowego, kształtowanie
zachowań społecznych.
Zajęcia były dostosowane do indywidualnych potrzeb oraz możliwości dzieci. Cel
został zrealizowany, nastąpiła poprawa koncentracji uwagi w toku zorganizowanych działań
edukacyjnych, dzieci nabywały struktury językowe, poprawa artykulacji, wyrazistości mowy,
rozumie znaczenie znaków i symboli graficznych, umiejętność czytania ze zrozumieniem,
poprawa analizy i syntezy wzrokowej, efektywniejsze przetwarzanie informacji przez lewą
półkulę, efektywniejsza zdolność przewidywania skutków swoich działań, planowania,
przewidywania konsekwencji, rozumienie i stosowanie reguł społecznych, emocji własnych
i innych, efektywniejsze działanie planowania ruchu i realizacji zadań, w toku
komunikowania się z innymi stosuje pozawerbalne środki wyrazu, buduje podstawy
leksykalne i morfologiczne konieczne do opisania zachodzących zdarzeń i zjawisk, rozumie
znaczenie znaków i symboli graficznych, rozumie istotę czytania i pisania jako nośnika
informacji.