Absolwent naszej placówki
potrafi współpracować z drugim człowiekiem;
preferuje prawdę i dobro;
jest wrażliwy na krzywdę i potrzeby innych;
posiada umiejętność autoprezentacji;
jest komunikatywny na miarę swoich umiejętności;
jest asertywny, tolerancyjny, przejawia empatię oraz szacunek wobec osób słabszych i posiadających mniejsze możliwości rozwojowe;
ma adekwatną samoocenę, zna swoje możliwości i wie na co go stać;
posiada umiejętność samodyscypliny;
potrafi podporządkować się ogólnie przyjętym normom społecznym i etycznym;
zna swoje mocne strony i dostrzega je w innych;
jest odpowiedzialny za swoje czyny;
wszelkie konflikty stara się rozwiązywać w sposób konstruktywny;
posiada umiejętność analizowania i dokonywania obiektywnej samooceny
Dziecko kończące przedszkole: potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia, wykazuje :
umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce.
motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego,
umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,
umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość,
umiejętność współpracy w grupie
umiejętność radzenia sobie z trudnościami
tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań samodzielność,
odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami)
posiada:
zdolność do obdarzania innych uwagą i porozumiewania się w zrozumiały dla nich sposób
wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia
podstawowa wiedzę o świecie;
umie:
cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie,
rozumie, zna, przestrzega:
prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi (w szczególności niepełnosprawnych),
zasady bezpieczeństwa, zasad higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną
zasady kultury współżycia, postępowania,
kulturę i dziedzictwo własnego regionu, symbole narodowe,
potrzebę szanowania przyrody i środowiska;
nie obawia się:
występować publicznie - reprezentować grupę, przedszkole,
chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
wykazywać inicjatywy w działaniu,
wyrażania swoich uczuć
Dziecko ma prawo do:
życia i rozwoju,
swobody myśli, sumienia i wyznania,
aktywnej, serdecznej miłości i ciepła,
spokoju i samotności, gdy tego chce,
odseparowania się jako osoba również od dorosłych lub innych dzieci,
snu lub wypoczynku, jeśli jest zmęczone,
indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju,
pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą,
wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi,
wspólnoty i solidarności w grupie,
aktywnego kształtowania kontaktów socjalnych i otrzymania w tym pomocy,
zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,
pomocy ze strony dorosłych i kontaktów z nimi na zasadzie równouprawnienia,
nauki, informacji,
badania i eksperymentowania,
nauki, jak podchodzić do niebezpieczeństw,
oświadczenia konsekwencji swojego zachowania,
zdrowego żywienia
04 sierpień 2014
Poprawiono: 04 sierpień 2014
Odsłony: 14099